Ajutor?0319001

Care este data la care este prevazuta deschiderea pietelor de energie pentru consumatorii non-casnici?

Actele normative comunitare referitoare la pietele interne de energie emise in 2003 au stabilit ca incepand cu data de 1 iulie 2007 pietele de energie vor fi deschise tuturor consumatorilor. Romania a adoptat legi specifice menite sa contribuie la deschiderea pietelor, insa aceasta realizare nu a putut fi pusa in practica. Din acest motiv ANRE a stabilit un calendar al liberalizarii graduale, calendar ce contine, printre altele, doua termene esentiale:

  • Toti consumatorii non-casnici sunt eligibili si isi pot schimba furnizorul incepand cu 1 ianuarie 2014
  • Toti consumatorii casnici devin eligibili pana la data de 1 ianuarie 2017

In concluzie, incepand cu anul 2014 orice persoana juridica are dreptul sa isi aleaga un furnizor de energie de pe piata libera, conform propriilor interese si in functie de ofertele pe care le identifica.

Ce implica „deschiderea” pietei de energie?

O piata de energie „deschisa” inlatura orice bariera legala sau administrativa din calea companiilor interesate sa intre pe piata si sa ofere consumatorilor serviciul de furnizare a energiei electrice. Cu toate acestea, ponderea consumatorilor individuali nu exercita o influenta semnificativa pe piata de energie. Prin urmare, directivele in domeniul energiei electrice stipuleaza ca autoritatile in domeniu au responsabilitatea de a proteja drepturile acestor consumatori, in special dreptul de a primi energie electrica la preturi convenabile, transparente si usor comparabile.

Aceleasi autoritati au datoria de a crea cadrul necesar astfel incat consumatorii sa capete incredere in piata si sa poata alege oferta cea mai avantajoasa. O piata deschisa va proteja, de asemenea, si interesele investitorilor, aspect vital pentru buna functionare a pietei interne europene si pentru stimularea concurentei, a inovarii si a dezvoltarii economice.

Tot de la 1 iulie 2007, companiile locale de furnizare si distributie a energiei electrice si a gazului natural si-au organizat activitatile de furnizare si de distributie in entitati separate (asa numita “separare legala”). Aceasta masura are rolul de a creste gradul de independenta a noilor companii fata de compania care detine monopolul natural de distributie, asigurandu-se astfel accesul nedscriminatoriu al furnizorilor la reteaua de distributie.

De ce sunt necesare masuri de protectie atunci cand se inchid, spre concurenta, pietele de energie?

Serviciile din sectorul energiei (electricitate si gaze naturale) sunt considerate “servicii de interes public”, la care toti cetatenii Europei au drept de acces. Fiecare cetatean european are, asadar,dreptul de a beneficia – contra cost –de servicii energetice permanente, sigure si de calitate. Fiecare stat membru trebuie sa ia masuri pentru a se asigura ca toti consumatorii, si mai ales cei vulnerabili, beneficiaza de aceste servicii la preturi convenabile, comparabile si transparente. In Romania acesta conditie este reglementata de catre ANRE.

Ce beneficii deriva din deschiderea pietelor de energie pentru clienti?

In mod evident, este in interesul fiecarui consumator european sa localizeze ofertele cele mai avantajoase. Mai mult decat atat, este dreptul fiecarui consumator sa isi schimbe furnizorul de energie electrica, oricand doreste, fara a suporta nici o taxa. Prin exercitarea acestui drept, veti contribui, pe de o parte, la stimularea concurentei in domeniu si, pe de alta parte, la cresterea popularitatii unor noi forme de energie. Numai alegand sa va manifestati optiunile veti putea sa va bucurati de toate avantajele deschiderii pietei energetice.

Cum pot fi sigur ca drepturile imi sunt protejate?

Cadrul legal al deschiderii pietelor de energie constituie una dintre preocuparile principale ale Uniunii Europene. Prin urmare exista deja o serie de reguli si reglementari in domeniu, aliniate legislatiei nationale si menite sa asigure atat cetatenilor, cat si agentilor economici, toate informatiile necesare. De la conditiile de baza pentru semnarea unui contract de furnizare pana la contextul in care se poate renunta la acel contract (in cazul in care conditiile formulate ulterior semnarii contractului sunt inacceptabile), fiecare situatie ce poate aparea in acest proces este pusa sub temeiul legii. Astfel consumatorii sunt protejati impotriva oricaror practici necinstite, feriti de agresivitatea comerciala.

Care sunt informatiile pe care trebuie sa le cunosc inainte de a schimba furnizorul de energie?

In afara procedurii propriu-zise de schimbare a furnizorului, este imperios necesar sa analizati cateva clauze existente in contractele standard de furnizare. Aceste clauze se refera, de regula, la urmatoarele aspecte:

  • Durata contractului
  • Conditiile de prelungire respectiv reziliere
  • Tariful aplicat
  • Termenul de citire a contorului
  • Perioada de facturare si conditiile de plata
  • Modalitatile de achitare a facturilor

O data ce cunoasteti toate aceste detalii veti putea lua o decizie informata, in cunostinta de cauza, cu privire la schimbarea furnizorului de energie electrica.

Care sunt etapele procesului de schimbare a furnizorului de energie electrica?

Procesul de schimbare a furnizorului se bazeaza pe cateva etape simple si intuitive. Mai exact, este vorba despre:

  • Solicitarea unei oferte
  • Agreerea contractului de furnizare
  • Semnarea contractului de furnizare de catre parti
  • Notificarea furnizorului actual, a operatorului de retea si a noului furnizor cu privire la denuntarea contractului
  • Achitarea integrala a facturilor de energie electrica emise de catre actualul furnizor (scadente la data notificarii)

Cine este responsabil cu protejarea intereselor consumatorilor?

In calitate de cetatean si consumator european, sunteti indreptatit sa vi se apere interesele. Autoritatile de reglementare, prin reglementarile emise, si autoritatile pentru protectia consumatorilor sunt organismele care au competenta si responsabilitatea de a va apara interesele.

Ce inseamna relatia CLIENT-FURNIZOR-DISTRIBUITOR?

Ca urmare a Directivei Europene nr. 54/2003 activitatile de furnizare si de distributie a energiei electrice s-au separat inca din anul 2007.

In consecinta, furnizorul de energie electrica presteaza pentru clientii sai un serviciu de facturare a energiei electrice consumate si de incasare a contravalorii acesteia. Prin contractul de furnizare a energiei electrice furnizorul se obliga sa asigure calitatea serviciului de distributie a energiei electrice. In acest scop furnizorul incheie, la rândul sau, un contract cu operatorul de distributie.

Operatorul de distributie este cel care asigura distributia energiei electrice achizitionate de furnizor, prin reteaua electrica de distributie si prin instalatia de alimentare, la locul de consum al clientului.

Atat instalatia electrica de alimentare a locului de consum, cat si reteaua electrica de distributie la care aceasta este racordata, sunt in proprietatea, administrarea si exploatarea operatorului de distributie. Operatorul este direct responsabil de functionarea instalatiilor electrice de alimentare la parametrii minimi prevazuti de Standardul de Distributie.

Mai mult decat atat, acesta are competenta de a se pronunta asupra cauzelor care genereaza probleme legate de continuitatea alimentarii cu energie electrica si de calitatea tehnica a energiei electrice, urmand sa le inlature sau sa le reduca.

Acelasi operator de distributie are in gestiune energia electrica consumata in zona sa de retea. Prin urmare este raspunzator de calitatea masurarii energiei electrice; de calitatea citirii contoarelor de energie electrica; si de corectitudinea cantitatilor de energie electrica introduse in sistemul de facturare, pe baza carora furnizorul emite facturile de energie electrica.

Din motivele mai sus aratate, sesizarile adresate furnizorului de energie electrica referitoare la

  • continuitatea in alimentare
  • calitatea tehnica a energiei electrice
  • calitatea comerciala a serviciului de distributie a energiei electrice

(aspecte prevazute in Standardul de Distributie ca fiind in responsabilitatea operatorului de distributie)

NU pot fi rezolvate direct de furnizor, acesta fiind, in astfel de situatii, un intermediar intre consumator si operatorul de distributie, in conformitate cu Standardul de furnizare.

Din aceasta cauza timpului de raspuns prevazut de Standardul de furnizare pentru petitiile adresate de clienti direct furnizorului i se poate adauga timpul maxim de raspuns prevazut de Standardul de distributie. Pentru un dialog direct si pentru scurtarea timpului de raspuns, clientii se pot adresa direct operatorului de distributie.

De ce sa aleg ca furnizor de energie EPPower?

EPPower are convingerea ca poate aduce un suflu nou si binevenit pe o piata pana acum lipsita de transparenta si deloc prietenoasa cu consumatorii sai. Prioritatea noastra consta in asigurarea satisfactiei depline a consumatorilor, prin:

  • crearea si mentinerea unei interactiuni permanente cu clientii nostri, realizabila bidirectional, ori de cate ori este necesar
  • furnizarea unei informari complete si clare cu privire la toate etapele si momentele de evolutie ale tarifelor si conditiilor pietei de energie
  • standardizarea si simplificarea tuturor ofertelor si conditiilor de contract, astfel incat alegerea sa fie cat mai usoara

EPPower isi doreste sa faca din fiecare client un prieten apropiat si de nadejde.

Chiar se pot economisi bani din schimbarea furnizorului?

Desigur! Planurile tarifare si conditiile variate de contract contribuie la o mai mare varietate a pietei. Aplicate la nevoile individuale ale fiecarui consumator, toate aceste aspecte pot contribui la realizarea de economii semnificative.

Sfatul nostru este ca, inainte de a lua o decizie, sa analizati cu mare atentie ofertele a cel putin doi furnizori de energie!

Ce trebuie sa fac pentru a ajunge client EPPower?

Incepeti prin a accesa website-ul nostru www.eppower.ro, unde va vor fi prezentate toate etapele procesului de inregistrare. Tot acolo aveti posibilitatea sa solicitati o oferta standard.

Pentru un raspuns mult mai prompt si mai explicit, apelati centrul nostru de relatii cu clientii +4031 229 47 30, unde operatorii EPPower va vor explica ce informatii sunt necesare pentru a va putea face o oferta.

Urmatorul pas dupa etapa de ofertare consta in a lua decizia de a semna un contract on-line sau in forma fizica, dupa cum preferati. Odata semnat acest contract, vor mai ramane doi pasi extrem de simpli inainte de intrarea lui in efectivitate:

  • notificarea furnizorului actual de denuntare a contractului cu cel putin 21 de zile in avans
  • achitati ultima factura emisa de catre furnizorul la care urmeaza sa renuntati

Schimbarea furnizorului necesita intreruperi sau interventii la instalatia de alimentare cu energie electrica?

Categoric NU! Exista insa cazuri izolate in care consumatori non-casnici inca mai detin un contor vechi, neadaptat cerintelor acestei piete concurentiale. In asemenea situatii este necesara schimbarea contorului, echipa EPPower asumandu-si responsabilitatea de a asista consumatorul pe parcursul acestui proces.

Nu stiu cine este furnizorul meu de energie electrica. Cum pot afla?

Numele companiei care va furnizeaza energie electrica, impreuna cu toate datele de identificare, se regasesc pe factura emisa periodic.

Vreau sa fac o reclamatie. Cui ma adresez?

EPPower a infiintat deja un centru de relatii cu clientii, caruia fiecare consumator i se poate adresa apeland numarul de telefon +4031 229 47 30. Reclamatia verbala va fi inregistrata si, pentru mai multa siguranta, poate fi dublata de o alta reclamatie, scrisa. Aceasta din urma poate fi comunicata prin expedierea catre adresa de email client@eppower.ro, la fax +40 317 107 299 sau prin posta, la adresa sediului central din Strada Ion Campineanu 11, Union Business Center, Etaj 4, Camera 4.01 – 4.03, Bucuresti, Sector 1, CP 010031. De la momentul primirii reclamatiei dumneavoastra, veti avea un raspuns in cel mult 8 ore.

Factura mea este gresita. Ce pot sa fac?

Pentru orice problema legata de factura dumneavoastra va rugam sa ne contactati la numarul de telefon +4031 229 47 30 in cel mai scurt timp sau sa ne scrieti pe adresa de e-mail client@eppower.ro.

EPPower trateaza cu maxima seriozitate fiecare solicitare din partea consumatorilor, astfel incat echipa noastra de relatii cu clientii va acorda prioritate pentru rezolvarea problemei dumneavoastra in timp util.

Ce semnificatie are schimbarea preturilor pentru mine?

Sunteti deja client EPPower cu un plan tarifar fix? Aceasta schimbare nu va va afecta in nici un fel, pretul pe care il platiti pentru energia consumata ramanand acelasi pe toata durata contractului dumneavoastra.

Luati in considerare posibilitatea de a deveni client EPPower sau aveti deja un contract cu noi, aproape de terminare? Noile preturi va vor fi comunicate in cotatiile de pret, pe care le gasiti afisate pe site-ul nostru – www.eppower.ro

Pentru linistea dumneavoastra garantam pentru intregul an urmator pretul pe care il alegeti prin aceste optiuni.

Cat de sigura este procesarea detaliilor mele bancare prin metodele de plata EPPower?

Securitatea datelor dumneavoastra este asigurata! EPPower utilizeaza tehnologii de plata a caror fiabilitate si stabilitate au fost deja confirmate prin milioane de tranzactii electronice, fara absolut nici un istoric de probleme.

Ce se intampla la expirarea contractului de furnizare a energiei?

EPPower va va contacta cu sase saptamani inainte de expirarea contractului dumneavoastra. Cu acest prilej va vom comunica noile optiuni si vom reitera noile tarife, astfel incat sa decideti daca doriti prelungirea contractului cu inca 12 luni sau doriti sa schimbati furnizorul. Asadar puteti fi siguri ca veti avea suficient timp pentru a schimba furnizorii.

Am o alta intrebare. Unde pot sa o adresez?

Pentru orice alte nelamuriri sau informatii suplimentare, trimiteti-ne intrebarea dumneavoastra la adresa de email client@eppower.ro , numarul de telefon: +40 (312) 294 730, Fax: +40 317 107 299 intrati pe Live Chat sau skype: eppower.ro

Promitem sa va raspundem in cel mai scurt timp cu putinta!

Calculator Tarifar - EPPower
×
Pasul # Description
  • Juridic - FIX
  • Juridic - VERDE
  • CASNIC

Detalii Pachet
- niciun pachet selectat -

Pentru a beneficia de o simulare completa a facturii ce va include atat pretul energiei conform pachetului cat si un desfasurator al taxelor, apasa butonul "Simuleaza Factura"

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
-